The Big Short (2015)

by Вежливият Лос
вл    Искам да ви занимая с последните два часа от моя живот. Два дълги, мъчителни и изпълнени с агония часа, в които успях да изпуша пет цигари, два чая и да метна по телевизора три соленки.

Аз съм просто мунче. Вероятно съм единственият, който не е разбрал този дълбок филм. Въпреки че на финала му плаках неудържимо. За Аделайн плаках, която, вероятно, също не го е разбрала. Но за всеки случай, тъй като може да изникне още един дебил като мен, ще разкажа (с думи прости) какво се случва. Значи, сценарият и репликите са прости и можете да ги разиграете на диксит и скрабъл в домашни условия.

Имаме ипотечни облигации, които биват А, АА и три пъти А. Имаме и облигации В. Появява се Райън Гослинг от засада и обяснява с домино, че ако хипотенузата на облигации премине през процента на лихвата, то тя ще се покачи и тогава вместо косинус на ипотека ще имаме пиле фрикасе на „кучешки шит“.

После изниква Селена Гомес на ротативка и ни обяснява, а Селена Гомес, ако не го обясни няма как да го разберете, та тя вика, че синтетичните CDO облигации се получават като заложиш при коефициент 3:1 за Гришо и той заложи на Кобрата и всички заложат на Станка Златева за Олимпиадата по парабола на ординатата минус две. Накрая цялата система рухна. И аз рухнах. В сълзи и горещи молби към Господ да ме захвърли нейде в тундрата и една мечка да ме фане и да ме млати, млати, млати.

Тва е в общи линии. На плюшените лосчета от Кока Кола също им хареса, още стоят на едно място и не са помръднали.

Вашият коментар

