Byzantium (2013)

След здрачната поредица, която първо гледах, а после и четох, представата ми за вампири много се промени. За тях вече мисля, не като за енигматични и опасни създания, а като за блестящи лигльовци, чиято единствена грижа е да осигуряват комфорта на дваж по-лигава, нефелна тийнейджърка.

„Византия“ ми дойде като правилна стъпка назад към мрачния и автентичен образ на така любимите ми нощни създания. Филмът е хорър фентъзи, разказан със стил и красота. Вампирите са точно такива, каквито трябва да са, историята е увлекателна, а пейзажите зловещи.

Най-интересни са героите и чувството на мистерия, което оставят до края на филма. Смесването на култ, непознати богове и вечен живот много ми хареса. Историята, колкото вампирска, е толкова и за възмездие, за което по примера на Граф Монте Кристо, трябва да чакаш много години. Но то все пак идва, не без помощта на един тайнствен остров.

Във „Византия“ не липсват и типичните за вампирите разврат и порок. Показани са с много стил. Джема Артертон като знойна разпоретина, ме накара да се опуля, докато мандахерца сочното си безсмъртно дупе. Отдавна я харесвам, нищо че съм я гледала все в малоумни филми (ако някой не се сеща, да си пусне Хензел и Гретел: Ловци на вещици). Тук обаче, освен секси, Артертон се оказа и много на място в ролята на пропадналата невинност.

За атмосферата на филма, само ще допълня, че е страхотна и ме върна в добрите години на вампирския жанр.

Оценка: 4

(1-тотал щета, 2-за гледане само ако няма друго какво, 3-средна работа, 4-добър, 5-много хубав, 6-не е за пропускане)

Вашият коментар

