Venuto al mondo (2012)

Една италианка завежда сина си в Сараево, където той е роден преди 20 години. Срещата на настояще и минало разплита генезиса на събитията, довели до неговата идване на този свят. Удивителното в този филм, е как след всеки етап от него си казвах: „аааа, значи това било“. В последвалото развитие на сюжета, обаче разбирам, че истината е друга, но само докато не бъде направен поредният обратен завой, който пак ме връщаше в изходната позиция на възклицаващ.

За гърлото ме хвана тази история. Филмът не е идеален, има кусури, но емоцията в историята, разказана от него стигна, за да ме разплаче. Един разказ за различни измерения на любовта, който е с много обрати на фона на войната в Босна. Звучи стереотипно, но не е. Филмът е разказан чрез ретроспекции, от които всяка следваща вдига напрежението все повече и повече, докато се стигне до разплитане на сложна история с едновременно непредвидим, тежък и удовлетворяващ край.

Филмът е италиански, но в някои моменти залита към холивудските продукции. Това не е задължително лошо, но прекалената мелодрама на места в стил нещата са само черни и бели и това, че е твърде излъскан малко ме подразни. За мое щастие бе компенсирано от сюжета, който наистина е добър. Не ми хареса излишният патос тук-там, но ми хареса безкрайно добрата игра на Пенелопе Крус и турската актриса Саадет Аксой, позната от „Източни пиеси“ на Камен Калев.

Не ми хареса подскачането и изкуствената жизнерадост на Емил Хърш в първите 40-50 минути, но ми хареса метаморфозата му в останалото време от филма. Не ми харесаха някои дупки в сценария, но ми хареса, че историята е достатъчно добра, за да е в състояние да ги запълни. „Да дойдеш на света“ е по едноименния роман на ирландката Маргарет Мацантини и е режисиран от съпруга й Серджо Кастелито.

Въпреки недостатъците на филма, „Да дойдеш на света“ е ебаси историята.

Оценка: 4

(1-тотал щета, 2-за гледане само ако няма друго какво, 3-средна работа, 4-добър, 5-много хубав, 6-не е за пропускане)

Вашият коментар

