London Road (2015)

Съвременен Джак Изкормвача затрива проститутки на забутана улица в английски град, наречена London Road, а жителите й пеят. Пеенето не е метафора, защото филмът е кино оперета, по мюзикъл на британския Национален театър в Лондон. По принцип много не харесвам филми, в които пеенето взема превес над диалозите, но този ми допадна, защото е различен.

Отново гледаме Том Харди само зад волана (значително по-кратко време), но този път Оливия Коулман не му прави съдбовни изненади в края на работния ден, а самата тя влиза в кадър като централен персонаж, нагърбил се със задачата да запази общността, живееща на улицата, където са извършвани убийствата.

Постановката и съответно филмът са по действителни събития, но самите престъпления са повече контекст, в който се развива историята. Фокусът е върху реакциите на хората от London Road, които се оказват в центъра на подобаващо отразяваната в медиите трагедия. Първо се страхуват, защото убиецът може да е всеки един от тях, но с течение на времето и развитието на събитията преживяват различни трансформации.

Като пуснах филма, в начало ми се струваше много нелепо да ми пеят, на моменти чак ме изби на смях. С напредването му, обаче привикнах с начина на поднасяне на диалозите и към края вече не само ми хареса как се припяват репликите, ами даже си затананиках и аз.

Оценка: 5

*(1-тотал щета, 2-за гледане само ако няма друго какво, 3-средна работа, 4-добър, 5-много хубав, 6-не е за пропускане)

Вашият коментар

