Everest (2015)

Планината не е мол, където всеки, разполагащ с $65 000 може да си начеше егото. Има места, на които комерсът просто не върви. Мисля, че точно този проблем се е опитал да покаже филмът, вдъхновен от реални събития, случили се по време на експедицията до Еверест на Adventure Consultants през 1996-а.

И аз се изкушавам от високото, но понеже съм пълен аматьор и съм наясно с (не)способностите си, затова се катеря на ниско, по стандартите на истинските алпинисти или в залата, и честно не разбирам как хора, които знаят или дори само предполагат, че нямат нужната подготовка рискуват и затриват, своя си, как да е – въпрос на личен избор, но и чужди животи. И това ако не е его, здраве му кажи. Не го намирам за вдъхновяващо. Много ми хареса репликата на Джейк Гиленхал, в ролята на един от водачите на комерсиалните експедиции до Еверест: Щом не можеш сам да го изкачиш-нямаш работа в планината. Толкова за историята и мотивацията на героите.

Филмът не ми хареса драматургично. Не съпреживях случващото се с нито един от персонажите. Кадрите на Еверест ми бяха недостатъчно, а и съм виждала далеч по-впечатляващи в документални филми.

Оценка: 3

(1-тотал щета, 2-за гледане само ако няма друго какво, 3-средна работа, 4-добър, 5-много хубав, 6-не е за пропускане)

Вашият коментар

