Never Let Me Go (2010)

Със смесени чувства съм към тази любовна история,  поставена в контекста на дистопия, в която се произвеждат хора, за да бъдат донори. Филмът е правен по книгата на Кадзуо Ишигуро – английски писател от японски произход. Книгата не съм чела, без да знам нищо и за филма, седнах да гледам с предчувствието, че ще е тийнейджърска любовна драма. Познах, но не съвсем.

Историята сама по себе си не ми хареса. Чувствителна съм по темата за липсата на етика при донорството и произтичащите от това парадокси. Прескача прага ми на търпимост към дивотиите в тоя свят. В същото време почти всяка година гледам, я филм, я сериал за нарочно отгледани донори, в желанието си да разбера и другата гледна точка. Засега мисията е неуспешна и продължавам да не вдявам, що за общество би произвеждало свои копия, само за да продължава да населява и без това пренаселената ни планета.

По темата с донорството Never Let Me Go също не успя да ми открие нови перспективи. За сметка на това, ме заля с тиха обреченост, надничаща от всяка сцена. Акцентът върху безнадежността е преголям, и нито любов, нито приятелство, успяха да отклонят вниманието ми от неизбежното. Тримата герои в тази история, са изиграни от Кери Мълиган, Андрю Гарфийлд и Кийра Найтли, които до един не харесвам. Много странно обаче не ги забелязах. Сториха ми се просто едни примирени деца.

Филмът не ми хареса, но ми хареса как режисьорът ме вкара в него. Усетих безсилието на тримата обречени и липсата на светлина в тунела, с която са родени.

Оценка: 3

(1-тотал щета, 2-за гледане само ако няма друго какво, 3-средна работа, 4-добър, 5-много хубав, 6-не е за пропускане)

Вашият коментар

