The Jacket (2005)

Темата с прескоците във времето и пространството винаги ми е била любима и The Jacket почти успя да покрие личните ми изисквания за съдържателност в този жанр. Добрите впечатления са допълнително подсилени от факта, че не съм чела книгата (ще поправя този пропуск) на Джек Лондон „Скитникът между звездите“, на която е базиран филмът. Така не ми се наложи да сравнявам двете произведения, между които неминуемо щях да предпочета книгата и да оплюя филма, защото обикновено така ми се случва.

Макар и да е за пътуване във времето и пораждащите се от това парадокси, филмът е по-опростен, в сравнение с някои култови образци в жанра (за пример „Дони Дарко“). В The Jacket колкото и героят на Ейдриън Броуди да прескачаше напред-назад, ментално или физически (или и двете) между живота и смъртта, сюжетната линия не успя да напрегне достатъчно мозъчните ми клетки. Далеч съм от мисълта, че добрите филми, изискват да си водя бележки, за да ги разбера, но все пак можеше да бъде една идея по- майнд фак.

В конкретният случай обаче този минус, за мен се превърна в плюс, защото гледах филма в часови отрязък от денонощието, който не предполага особена бистрота на ума. Може би поради същата причина, дори Кийра Найтли не успя да ме подразни с традиционно шаблонното си изпълнение.

Оценка: 4

(1-тотал щета, 2-за гледане само ако няма друго какво, 3-средна работа, 4-добър, 5-много хубав, 6-не е за пропускане)

Вашият коментар

